A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальний Заклад "Ковалівський Навчально-Виховний Комплекс "Загальноосвітня Школа І-ІІІ ступенів-Ліцей"

Поради читачам

Книжки просвітлюють душу, підносять і зміцнюють людину, пробуджують у ній кращі прагнення, гострять її розум і пом'якшують серце. (Теккерей)

 

  • Якщо хочете поговорити з кимось – відкрийте книгу.
  • Якщо ви занудьгували – візьміть книгу.
  • Якщо хочете одержати пораду – відшукайте її в книзі.
  • Якщо прагнете знайти друга – подружи з книгою.
  • Якщо мрієте стати справжньою – читайте книги.
  • Якщо хочете відчути безмежні можливості людського розуму – працюйте з книгою.

      Як читати книгу

Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті,  ставитись до нього треба серйозно.

  • Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.    Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
  • Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюючи поглядом цілі фрази, речення.
  • Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
  • Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
  • Роби помітки, виписки, для потреби склади план (тези, конспект).
  • Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
  • Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
  • Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.
  • Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Не читай всі книги на один лад. Спосіб читання повинен відповідати меті читання.

Види читання:

1. Читання-перегляд. Дає загальне уявлення про зміст книги за допомогою: титульного листа, анотації, заголовка книги, змісту, передмови, післямови.

2. Повне читання. Уважно прочитують увесь текст, але при цьому не роблять ніяких записів.

3. Вибіркове читання. Зосереджено читають лише окремі місця.

4. Поглиблене читання.

  • Уявляють та засвоюють прочитане.
  • Читаючи, роблять різного роду виписки.
  • Обдумують, чого нового навчила книга.

При читанні художніх творів

  • Читай уважно, зосереджено, нічого не пропускаючи.
  • Осмислюй прочитане, перечитуй ще раз епізоди, які тебе схвилювали.
  • Уявляй зображені автором картини.
  • Співпереживай разом з героями книжки.
  • Стеж за мовою, зверни на особливості побудови твору.
  • Не читай швидко, поверхово, «ковтаючи», поверхове читання послаблює пам’ять.

Як читати газету

  • Читай газети кожного дня. Газети допоможуть тобі дізнатися про найважливіші події, що відбуваються в світі, про життя і справи твоїх ровесників, які живуть у нашій країні та за рубежем.
  • Починай читання газет з перегляду заголовків усіх статей. Це допоможе тобі вибрати потрібний важливий і цікавий для тебе матеріал.
  • Обов'язково уважно ознайомся з передовою статтею, де формуються в стисло у вигляді найактуальніші сьогоденні завдання.
  • Читай кожну статтю уважно, визначаючи, що головне в ній і чого вона вчить.
  • Звертай увагу на незрозумілі слова, їх пояснення знайдеш у словнику або спитай у вчителя, бібліотекаря.
  • Читаючи газету, користуйся картою, знаходь на ній місця, про які розповідається в номері.
  • Роби вирізки з проблем, що особливо тебе цікавлять, складай їх у спеціальну папку. Організуй у класі бесіду чи виступ на основі зібраним тобою матеріалів.
  • Візьми книгу про те, що особливо зацікавило тебе при читанні газети.

Як працювати з книгою

1. Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:

а) прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;

б) прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену або в кінці книги, або після титульної;

в) уважно ознайомитися зі змістом книги;

г) прочитати передмову або вступ до книги.

2. Під час читання звернути увагу на:

а) назви окремих розділів, частин, параграфів і т. ін.;

б) вдумливо ставитись до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, напівжирним та ін.);

в) з'ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;

г) звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і зразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки або в кінці книги).

3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:

а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше;

б) скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.

 

Як самостійно працювати з підручником

  • Прочитай увесь заданий текст, глибоко вдумуючись у його зміст.
  • Працюй завжди з ручкою або олівцем у руках.
  • Засвоєнню допоможуть схематичні малюнки й записи.
  • Поділи подумки текст на частини і знайди основну думку.
  • Читаючи текст, пов'язуй його з часом, картою, графіками, схемами підручника.
  • Порівнюй, зіставляй вивчений матеріал, факти, явища з іншими.
  • Складай короткий усний (письмовий) план прочитаного.
  • Намагайся в тексті знайти відповідь на кожне запитання, наведене в кінці параграфа.
  • Привчай себе до самоконтролю: обов'язково перекажи вголос або про себе заданий матеріал, спочатку по частинах, а потім у цілому весь параграф. Роби це так, щоб словам було тісно, а думкам – просторо.
  • Завжди виконуй домашні завдання.
  • Долай труднощі, а не тікай від них. Працюй над книжкою систематично і наполегливо.

Висловлюючи думку:

1. З'ясувати, що треба довести.

2. Виявити важливість того, що треба довести.

3. Визначити власну позицію

4. Підібрати в певній послідовності аргументи, докази.

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Автризація в системі електронних звернень