A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Ковалівський ліцей" Немирівської міської ради

Шкільна медіація

Базові навички медіатора ШСРК

Презентація діяльн0сті служби  порозуміння «Довіра»

Ковалівського ліцею

  Шкільна медіація у різних її формах поширена в усьому світі, країни на всіх континентах об’єднані спільними цінностями шкільної медіації. Відбуваються міжнародні конференції з обміну досвідом роботи шкільних центрів медіації.

  Перший шкільний центр медіації в Україні запроваджено ще в 1994 році в м. Іллічівськ (нині — Чорноморськ). Нині багато українських шкіл застосовують медіацію для врегулювання та профілактики конфліктів і спостерігається позитивна динаміка щодо збільшення їх кількості.

  Порівняно з медіацією в інших сферах, шкільна медіація має особливості,  зумовлені розширеним спектром завдань. Так, окрім власневирішення поточного конфлікту в навчальному закладі надзвичайно важливою є навчально-виховна функція. У медіації діти навчаються управлятия конфліктами, приймати рішення і відповідати за власні вчинки, слухати опонента тощо — тобто усього арсеналу навичок, володіння якими сприятиме формуванню майбутньої емоційно компетентної нації. Для шкільного середовища важливим є акцент на відновленні відносин.

  У березні 2012 року на базі Ковалівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - ліцей» була створена шкільна служба розв’язання конфліктів «Довіра».

  Координатор практичний психолог Чорната Ірина Вікторівна та перші учні-медіатори Ромась Михайло, Денисенко Аліса, Превор Софія та Паранюк Вадим на початку роботи плідно працювали, щоб обрати назву служби порозуміння, емблему та девіз. Беспосереднімобов’язкоммедіаторів стала справа інформування та популяризаціїслужбисередучнів та педагогічногоколективу.

  На сьогодні шкільна служба порозуміння успішно продовжує свою діяльність.

  Навчання за програмою «Медіація однолітків » пройшло уже дві команди учнів Ковалівського НВК. У 2013 році - 14 учнів, у 2017 році - 15 учнів та вчитель української мови та літератури – Чухно Надія Іванівна. Тренінгові  заняття за даною програмою відбулись на базі  Ковалівського НВК під керівництвом координатора практичного психолога Чорнати Ірини Вікторівни.

  Серед учнів своєї школи  медіатори проводять презентаційні кола, тематичні кола,  кола вирішення конфліктів та кола зцілення.

  Коло — відновна практика, що сприяє залученню до вирішення проблеми усіх зацікавлених осіб і забезпечує їхню активну участь в обговоренні ситуації та прийнятті рішень. Головною особливістю Кола є те, що кожен з учасників має можливість висловити власну думку та бути почутим іншими шляхом проведення процедури, що забезпечує рівність усіх учасників.

  Також  медіатори були учасниками вирішення конфліктних ситуацій між ровесниками з допомогою процедури медіації.

  Школярі мають чимало переваг перед досвідченими фахівцями під час вирішення конфліктів, що виникають між однолітками.

  Той факт, що школярі у вирішенні конфліктної ситуації не стикаються з авторитетом дорослих, а отримують допомогу від ровесників, налаштовує їх на прийняття таких послуг і надання згоди на співпрацю.

  Учні часто стають свідками суперечок і можуть запропонувати свою допомогу на ранніх стадіях конфлікту, коли дорослі про нього не знають.

  Під час медіації діти значно відвертіші, швидше відкриваються та знаходять спільну мову.

  Ровесники в ролі медіаторів викликають у сторін конфлікту повагу та шанобливе ставлення. Спостерігаючи за врівноваженою та впевненою поведінкою медіаторів, сторони конфлікту  налаштовуються на позитивне сприйняття ситуації та серйозний підхід до її вирішення.

  Найбільшу користь від такої діяльності отримують самі учні-медіатори. Робота медіатора дає дітям можливість самореалізації та сприяє розвитку в учнів:

• поваги до права кожного на задоволення власних потреб і захист своїх інтересів (без шкоди чужим інтересам);

• культури конструктивної поведінки в конфлікті;

• чуйності до переживань інших;

• уміння поставити себе на місце іншого;

• здатності приймати інших;

• почуття власної гідності та самоповаги;

• усвідомлення сили свого впливу на навколишній світ.

  Учні-медіатори зазначають, що розуміють відповідальність, яку на них покладено. Багато з них розповідають про те, що робота медіатора допомагає їм самим у вирішенні повсякденних проблем і працює як профілактика вчинення ними помилок, подібних до тих, які вони допомагають вирішувати.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень