A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Ковалівський ліцей" Немирівської міської ради

Поради учням щодо складання ДПА

До складання

 

  • Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть зі столу все зайве, зруч­но розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.

  • Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації (ДПА) на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).

  • Під час підготовки до ДПА з будь-якого навчального предмета струк- туруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати — ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.

  • Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його ви­вчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня — решту питань, четвертого — повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.

  • Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.

  • Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.

  • Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це за­здалегідь.

  • Пам'ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.

  • Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.         

  • Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.

  • Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.

  • Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуй­те увагу на найважчих.

  • Не забудьте прийти на консультацію.

  • Відпочиньте за два-три дні до ДПА.

  • Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не роз­починайте «зубрінням».

  • Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.

  • Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.

  • Прийдіть на ДПА завчасно.

 

Під час складання

 

Усної ДПА:

  • візьміть білет, назвіть його номер;

  • сядьте на місце, заспокойтеся;

  • прочитайте завдання;

  • зосередьтесь і спробуйте зрозуміти зміст завдань;

  • складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми;

  • готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною;

  • пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, — це ваші поміч­ники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхід­ної для відповіді;

  • починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екза­менатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви бу­дете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь;

  • висловлюйтеся логічно;

  • супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономір­ностей;

  • тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але неголосно;

  • намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5-7 хвилин;

  • не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спо­кійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки;

  • не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповідати на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної  теми;

  • не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це від­чуття може бути помилковим.

  • Письмової ДПА:

  • не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумі­лий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;

  • почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплута­на умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з дум­ками та починайте працювати. У вас все вийде!;

  • не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спро­буйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдан­ня додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим.

  • Будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання ро­боти, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.

  • Сконцентруйтеся після організаційних моментів — для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.

  • Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.

  • Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови за­вдань.

  • Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу.

  • Перевірте виконане завдання.

  • Прислухайтеся до своєї інтуїції.

Після складанння

  • Зателефонуйте батькам. Пам'ятайте, що вони хвилюються за вас.

  • Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.

  • Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального предмета.

  • Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень