Кабінет психологічної служби
Основні напрями роботи практичного психолога
− Психодіагностична робота
− Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (індивідуальна та групова)
− Консультаційна робота (з педагогами та батьками)
− Психологічна просвіта
− Організаційно - методична робота
Психодіагностична робота
Метою діагностичної роботи є:
− Поглиблене психолого-педагогічне вивчення учня протягом усього періоду навчання у школі, виявлення її індивідуальних особливостей, розвитку пізнавальних та особистісних якостей, динаміка розвитку.
− З’ясування причин тих чи інших відхилень у вихованні та навчанні учнів
Діагностична робота відповідно до конкретних завдань проводиться з окремою дитиною, з групою дітей, а також з класом в цілому.
Результати психолого-педагогічного вивчення є підставою для складання індивідуальних, особистісно зорієнтованих розвивальних і корекційних програм.
Корекційна робота з дітьми
Цей напрямок діяльності психолога в навчальному закладі має на меті сприяння повноцінному психічному та особистісному розвитку дитини.
Основні завдання психолога, який працює з дітьми шкільного віку, полягають у психологічному супроводі природного розвитку дитини, який включає розвиток основ довільності психічних процесів у неї і тренування психічних процесів та функцій.
Корекційна робота із дітьми може бути індивідуальною чи груповою.
Консультаційна робота
Метою консультаційної діяльності практичного психолога є підвищення рівня психологічної компетентності, заохочення до вивчення кожної дитини, розвиток психологічного мислення, допомога кожному в опануванні методів індивідуального і особистісно зорієнтованого підходу у вихованні.
Консультаційну роботу психолог проводить з учнями, з педагогічним працівниками закладу, з батьками учнів.
Метою консультаційної роботи із батьками школярів є привернути увагу батьків до долі власної дитини, допомогти зрозуміти вирішальне значення шкільних років у розвитку особистості, ролі тата і мами і родинної атмосфери загалом у формуванні таких базисних якостей дитини, як почуття впевненості, захищеності, вміння радіти, співчувати, виявляти творчу ініціативу, бути активним, дбати про добрі стосунки з членами сім’ї, з друзями, вміти гідно поводитися в разі перемоги чи поразки.
Психологічна просвіта
Завданням психологічної просвіти є підвищення психологічної культури, пропагування психологічних знань серед учнів,батьків та вчителів.
Методами психологічної просвіти є: виступи психолога на батьківських зборах, виступи на педрадах, психологічні тренінги для учнів, батьків та педагогів, семінари, відкриті покази корекційно- розвивальних занять, школи педагогічної майстерності.
Організаційно-методична робота
Важливим напрямом діяльності практичного психолога є також і методична робота, адже вона є базою для інших напрямів роботи. Зокрема важливими є: розробка та адаптація корекційних і розвивальних програм для роботи із дітьми, розробка рекомендацій для батьків та вихователів, підбір психологічної літератури, підбір та розміщення інформаційних матеріалів на стенді, обладнання психологічного кабінету.